Cum mi-am reparat singur laptopul?

Sunt unele probleme pe care le poti rezolva singur. De curand mi-a murit laptopul si pentru ca ardeam de nerabdare sa-l repornesc nu am vrut sa mai astept sa-l duc in service. M-am incapatanat sa-l repar singur si din fericire am reusit. Iata cum.

In prima instanta am observat ca laptopul nu se mai aprinde. Am conectat incarcatorul de priza  care are un led de control pe el. Ledul se aprindea verde, semn ca alimentatorul era bun. Problema era ca laptopul in continuare nu se incarca si nu se aprindea.

Am decis sa scot bateria si sa incerc sa repornesc laptopul. M-am uitat pe toate partile si am inceput sa misc de cablu. La un moment dat am observat ca in functie de cum miscam cablul bateria dadea sa se incarce.

Aha…deja intuiam care este problema: mufa de alimentare. Ramanea de vazut daca este vorba despre conectorul de pe placa de baza (ceea ce ar fi fost mai dificil pentru ca evident presupunea desfacerea laptopului la nivel de placa de baza, lucru la care nu m-as fi incumetat) sau mufa de pe incarcator. Laptopul este un HP iar incarcatorul de priza are mufa rotunda cu un pin central. M-am uitat la conector si la mufa. Din fericire am constatat ca pe placa de baza conectorul era bine asezat. Nu se misca, nu era rupt; parea intreg.

Mufa de la alimentator insa parea sa nu fie in regula. Am auzit ulterior ca mufa s-ar fi repara intr-un service, cu bani putini. Eu in schimb am ales sa inlocuiesc tot alimentatorul. Am cautat un magazin online de componente laptop si mi-am cumparat un incarcator compatibil la 130 de lei. Ok… nu este original, dar am preferat sa dau mai putini bani.

Din fericire am primit incarcatorul rapid, l-am conectat la laptopul meu si in continuare acesta a functionat perfect.

Poate ca nu am ales cea mai ieftina varianta, dar am simtit un sentiment de grandoare ca am reusit sa rezolv singur problema. Desigur sunt constient ca sunt probleme grave (chiar si cu punerea unui diagnostic) care isi pot gasi solutionare eficienta doar intr-un service specializat.

Voi ce faceti cand va confruntati cu probleme minore de hardware sau software? Dati fuga la service sau va bateti capul incercand sa aflati ce se intampla?